نظام اموزشی لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان یکی از باکیفیت ترین و عالی ترین سیستم ها در ارائه خدمات آموزشی به افراد است . 

در همه کشوره ها یک نظام آموزشی مناسب باید کلیه  دوره های آموزش از مهد کودک تا دوره دکتری را شامل گردد. بر این اساس ساختار آموزشی کشور لهستان عبارت است از : دوره ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان در مدرسه و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه .

دوره ابتدایی از سن 7 سالگی آغاز میگرد که البته ممکن است دانش آموزان قبل از این دوره 1 سال پیش دبستانی را نیز بگذرانند . دوره ابتدایی در کشور لهستان در سن 12 سالگی تمام و دانش آموز پس از این دوره وارد دوره راهنمایی که مدت آن 3 سال است میشود . سن تحصیل دانش آموزان در دوره راهنمایی از 13 تا 16 سال میباشد . پس از تحصیلات راهنمایی دانش آموز وارد دبیرستان میگردد و رشته تحصیلی خود را انتخاب مینماید دبیرستان یک دوره سه ساله است . رشته های دبیرستان در کشور هلند نه تنه در رشته های پایه بلکه انواع  رشته اقتصادی، و تکنیکی نیز برای ورود دانش آموز وجود دارد. پس از طی این دوره دانش آموز در آزمون نهایی به نام بلوغ شرکت میکند . از این آزمون به عنوان ملاکی برای پذیرش در دوره تحصیلات عالی نیز استفاده میگردد . به طوری که به دلیل نهایی بودن وسراسری بودن این آزمون هیچ موسسه آموزش عالی در لهستان مجوز برگزاری آزمونی مشابه آزمون بلوغ را برای پذیرش دانشجو ندارد . اما میتواند از یکسری آزمون های خاص خود و مصاحبه های حضوری برای پذیرش دانشجو استفاده نماید .

براساس نظام آموزشی لهستان زبان تحصیل اکثر دانشگاه های لهستان انگلیسی میباشد . مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور وبنا  به رشته تحصیلی در مقطع لیسانس 3تا 4 سال  ، در مقطع ارشد 1تا2 سال  و در مقطع دکتری 2 تا 3 سال میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی تحصیل در خارج از کشور با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200