نظام اموزشی مجارستان

طبق نظام اموزشی کشور مجارستان مکودکان از 6 سالگی در این کشور وارد مدرسه می شوند. تحصیلات در دوره های قبل از پیش دانشگاهی همانند تحصیل در لهستان به صورت دو دوره ی 4 ساله می باشد. دوره های متوسطه ی دبیرستان نیز در دو نوع مدرسه برگزار می شود. این دو نوع شامل مدرسه های معمولی و مدارس اموزش حرفه ای است. این دو نوع مدارس نیز به چند زیر شاخه تقسیم می شوند. این مدارس شامل دوره های 4 تا 6 ساله می باشد. 

تحصیلات دانشگاهی در کشور مجارستان

نظام اموزش عالی در این کشور همانند تحصیل در مجارستان از طریق تحصیل در دانشگاه ها و کالج ها امکان پذیر می باشد به این منظور که دارای نظامی دو گانه می باشد. بعضی از این کالج ها و دانشگاه ها به یک دیگر مربوط بوده و کالج های مرتبط دروسی در سطح دروس دانشگاهی ارائه می دهند. در صورتی که افراد قصد ادامه تحصیل در کالج ها را داشته باشند موظف به گذراندن دوره های 3 تا 4 ساله می باشند. در صورتی که ادامه تحصیل افراد  در دانشگاه ها باشد طول مدت تحصیلی افراد 4 تا 5 سال به طول می انجامد. اگر رشته ی فرد پزشکی باشد این دوره ها 6 ساله می باشد.

تحصیلات دانشگاهی در مجارستان

تحصیلات دانشگاهی همانند تحصیل در هلند به طور کلی 4 تا 6 سال به طول می انجامد. مدرک اولیه ای که فرد از دانشگاه های این کشور دریافت می نماید مستر نامیده می شود. دوره ی بعدی شامل مقطع تخصصی دانشگاهی می باشد که 1 تا 3 سال به طول می انجامد و فرد پس از گذراندن این دوره با موفقیت وارد دوره ی Graduate studiers می شود که شامل دو دوره ی 1 تا3 ساله می باشد. دوره ی اول شامل دوره عالی تخصصی و دوره ی بعدی به نام Egyetemi  می باشد. دوره ی اخر تحصیلی که شامل گذراند یک دوره ی 3 ساله می باشد دکترا نامیده می شود که در این دوره فرد با ارائه ی پایان نامه موفق به اخذ مدرک تحصیلی می شود.