۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آشنایی با کشور آلمان

هنگامی که اسم کشور المان را میشنویم مفاهیم متفاوتی به ذهن ما متبادر میشود ، از جنگ جهانی گرفته تا فوتبال و صنعت آلمان و ... اما معرفی کشور آلمان میتواند برای هر فرد از جنبه ای مفید و جذاب باشد .

برای افرادی که میخواهند برای سفر تفریحی به آلمان بروند موارد متفاوتی اهمیت دارد مانند نقشه شهر های آلمان ، مسیر های دسترسی به دریاچه های آلمان که بسیار زیبا هستند و یا حتی نقشه کشور آلمان با جزییات اگر به خواهند به صورت زمینی مسافرت کنند.

افرادی که میخواهند کشور آلمان برای زندگی انتخاب کنند باید به موارد دیگری توجه کنند ، همچون فرهنگ آلمان ، فرصت های شغلی در آلمان و حتی امکانات آموزشی در آن 

بعضی از اطلاعات اصلی که میتواند به معرفی کشور آلمان کمک کند در زیر آمده است

  • مساحت آلمان : ۳۵۷۱۲۱.۴۱ کیلومتر مربع
  • نام اصلی کشور: جمهوری فدرال آلمان
  • پایتخت آلمان : برلین
  • زبان رسمی آلمان : آلمانی
  • نوع حکومت آلمان : جمهوری  مشروطه  پارلمانی فدرال
  • مذهب آلمانی ها :  پروتستانی ، کاتولیک رومی
  • جمعیت آلمان : 81083600 نفر
  • واحد پول آلمان : یورو

کشور آلمان 16 ایالت دارد که در شمال غرب کوچکترین آنها برن قرار دارد و بزرگترین ایالت آلمان هم ایالت صنعتی بایرن یا همان باباریا میباشد

کشور آلمان از لحاظ اقلیمی تنوع فراوانی دارد و از دشت ها و جنگلها و دریاچه ها تا کوهستان ها و باتلاق های فراوانی دارد و میتوان گفت یکی از متنوع ترین طبیعت ها را به خود اختصاص داده است

از نظر اقتصادی آلمان سومین کشور جهان از تولید ناخالص داخلی و بزرگترین صادر کننده کالا میباشد و همیشه آلمان را به صورت سنتی با نام موتور اقتصاد اروپا می شناسند . آلمان بزرگترین مصرف کننده انرژی اروپا بوده و سران کشور آلمان در ده های اخیر با توجه به میزان مصرف انرژی در جهت استفاده از انرژی های تجدید پزیر گامهای بلندی برداشته اند. همچنین این کشور از نظر آموزش و تربیت نیرو های کارآمد جز پیشروترین کشورهای دنیاست و تحصیل در آلمان یکی از تجربه های لذت بخش آکادمیک محسوب می شود.

به عبارتی برای معرفی کشور آلمان میتوان آن را به عنوان یکی از مهم ترین کشور ها و نقاط جهان نام برد که نقش آن را میتوان در زندگی تقریبا تمام انسان های جهان دید و مشاهده کرد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
legal apply

معرفی کشور آلمان

در مورد کشور آلمان بیشتر بدانیم 

کشور آلمان به لحاظ جمعیت و موقعیت جغرافیایی :

کشور آلمان در همسایگی کشورهای لهستان ، جمهوری چک ، دانمارک ، فرانسه ، اتریش و هلند با جمعیتی حدودا 90 میلیونی از کشورهای درخشان اروپاست . برلین پایتخت این کشور است . شهر هامبورگ از جمله شهر های مهم و پر مهاجر کشور آلمان 16 ایالتی است .
آمار مهاجرت به کشور آلمان هر ساله بیشتر می شود و از کشور های متعددی از جمله ترکیه ، مجارستان ، ایتالیا ، روسیه ، کرواسی ، اتریش ، فرانسه ، پرتقال ، آمریکا ، اسپانیا و هلند و صربستان و بسیاری کشورهای دیگر مهاجر دارد .
زبان مردم آلمان دارای گویش های متعددی است از جمله ی آن ها بادی ، بایری ، فرانکی ، شوابی ، کلنی و ساکسی است . 
کشورآلمان کشوری متمدن و با فرهنگ است که بسیاری از ارزش های انسانی را در قانون اساسی خود جای داده است . تعصب خاصی به زبان آلمانی در میان مردم این کشور دیده می شود .

 مردم آلمان مردمی با اراده و اهل کار و نظم هستند به گونه ای که درصد بیکاری در میان مردم این کشور بشدت پایین است . بازار کار پررونقی دارد و از نظر اقتصادی در اروپا جز کشورهای برتر است . 
کشور آلمان از بزرگترین کشورهای تولید کننده است و این شاید که نه ، حتما به دلیل ارتباط به هم پیوسته دانشگاه و صنعت کشور است . به همین سبب تحصیل در آلمان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد .
کشور آلمان به لحاظ آب و هوایی بسیار متعادل است و علت آن بارش های معتدل باران است . بدین ترتیب که تابستانی گرم و زمستانی نسبتا سرد دارد .
 مذهب مردم کشور آلمان مسیحیت است و دین اسلام نیز در رتبه ی دوم مذهبی در این کشور جریان دارد . به طور کلی همه ی ادیان در این کشور حتی در محیط دولتی آزاد است و تبعیضی برای ادیان قائل نشده اند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
legal apply

ویزای تحصیلی در کشور آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان  چگونه است ؟ راههای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و راههای اخذ اقامت آلمان کدام است؟ قوانین ویزای تحصیلی آلمان  و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و راههای اخذ ویزای تحصیلی آلمان  چگونه است ؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست ؟ اقدامات لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در دانشگاههای آلمان به چه صورت است ؟ ویزای همراه تحصیلی آلمان دارای چه شرایطی می باشد ؟ مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان چگونه می باشد ؟ موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه ام آی ای اتریش در رابطه با چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آلمان مطالبی را جمع آوری نموده است بنابراین اگر می خواهید با شرایط اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در آلمان و همچنین تحصیل در مقطع دکترا در آلمان آشنا شوید می توانید این مطالب با دقت مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال دیگری در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان خواهید توانست با موسسه حقوقی ملک پور در این مورد مشاوره ی رایگان تلفنی دریافت نمایید .


کشور آلمان برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند محیطی مناسب برای تمامی مقاطع تحصیلی فراهم کرده است.

مقاضیانی که برای این نوع ویزا اقدام می کنند قطعا موردی که مورد بررسی قرار می گیرد این است که ویزای تحصیلی آلمان ، ویزای همراه دانشجویی مورد توجه قرار می گیرد . که در این باره می توان به این مورد اشاره کرد که ویزا همراه در مقاطع فوق لیسانس آلمان و دکتری آلمان ویزا همراه را صادر می کند . به همین صورت افرادی که اخذ ویزای تحصیلی آلمان  را اخذ می کنند می تواند ویزای همراه دانشجویی آلمان را هم اخذ نمایند .


کسانی که می خواهند ویزای تحصیلی آلمان داشته باشند و قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند می توانند جهت مشاوره با شعبه وین دفتر مشاوره ای ام آی ای به صورت مستقیم تماس گرفته و اطلاعات کامل و جامع را در باب ویزای تحصیلی آلمان به صورت رایگان دریافت نمایید .

کشور آلمان در تمامی  مقاطع تحصیلی اعم  از دبیرستان تا مقطع دیپلم و مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکترا پذیرش و ویزای تحصیلی صادر می نماید ، با توجه به تعدد دانشگاه ها و شرایط مختلف متقاضایان و وضعیت اخذ پذیرش و ویزا ممکن است کم و بیش متغیر باشد ، ولی در نهایت امکان تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمان همواره ممکن خواهد بود  .

 

یکی از مواردی که جز موارد مهم در اخذ ویزای تحصیلی آلمان  برای هم فرد سوال به وجود می آید ، هزینه ویزای دانشجویی می باشد . در این باره می توان به این مورد اشاره کرد که هزینه تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه ها رایگان بوده و دانشجو فقط در طول یک سال تحصیلی یک هزینه ی ثبت نام معادل۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو را متقبل شود .

از این رو  ویزای تحصیلی آلمان از نظر رایگان بودن تحصیل در تمام دانشگاه های فدرال کشور آلمان ، و پرداخت فقط هزینه ثبت نام بسیار مورد تقاضا و درخواست می باشد . ضمن اینکه از لحاظ کار و اقتصاد قوی که دارد همواره در راس کشورهای اروپایی قرار دارد .



شما عزیزان اگر می خواهید ویزای تحصیلی آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته باشید و یا اگر می خواهید تحصیل در دانشگاههای آلمان داشته باشید می توانید به صورت مستقیم با موسسه مشاوره ای ام آی ای و شعبه وین در اتریش تماس حاصل نموده و به صورت رایگان در خصوص بحث راههای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و راههای اقامت پس از تحصیل در آلمان مشاوره دریافت نمایید

اخذ ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در مقطع دبیرستان

در ادامه بحث ویزای تحصیلی آلمان می توان بیان نمود که برای ادامه تحصیل در دبیرستان های آلمان امکان پذیرش برای هر سنی مقدرو می باشد که اکثرا مدارس المانی زبان می باشند و ثانیا اخذ پذیرش از مدرسه به منظور اخذ ویزای صد رد صد نمی باشد .

برای  تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان  شانس پذیرش در تمام سنین میسر می باشد . ولی بیشتر  مدرسه های این کشور  به زبان آلمانی می باشد و فلذا گرفتن پذیرش از مدارس به معنی اخذ ویزای صد در صد نمی باشد . مدارس آلمان از شرایط خوبی بر خوردار است که جهت اخذ ویزای تحصیلی در آلمان باید شرایط مورد بررسی کامل قرار بگیرد .

ویزای تحصیلی آلمان  در مقطع کارشناسی
دانشگاه های کشور آلمان به دلیل واسطه های دانشگاهی صنعتی در دنیای امروزه از شهرت خاصی بر خوردار می باشد که می توان گفت این شهرت زبان زد خاص و عام می باشد .

رشته هایی که در آلمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد رشته های فنی می باشد که قوی تر از ما بقی رسته ها در زمینه تحصیل در آلمان می باشد .

دانشجویانی که اخذ ویزای تحصیلی آلمان  دارند و مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه های آلمان دریافت می کنند معمولا مورد پذیرش اغلب کشور های جهان می باشند .

اکثر  دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی رایگان هستند لیکن برای تحصیل در اکثر این دانشگاه ها بایستی دانشجو  زبان آلمانی  را در حد مدرک B 1  یا B 2    بداند  .

ویزای تحصیلی آلمان در تمام مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا صادر می گردد.

 


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان 

 

*گذر نامه با مدت زمان اعتباری بیش از ۶ ماه و دو کپی از آن ارائه گردد .

* اصل پذیرش تحصیلی دانشجو در لیست ارائه شود .

* مدرک کارنامه پایان دوره سه سال متوسطه یا دیپلم به همراه ترجمه آن تسلیم شود .

* مدرک کارنامه و ریز نمرات گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه تسلیم شود .

* اصل مدرک پایان دوره لیسانس به همراه ترجمه باید همراهتان باشد .

* اصل به همراه کپی مدرک فوق لیسانس به همراه ریز نمرات باید همراهتان باشد .

* تکمیل فرم مخصوص درخواست ویزای تحصیلی کشور آلمان .

* تعداد دو عکس رنگی پاسپورتی همراه داشته باشید .

* اصل شناسنامه و دو کپی از آن را همراه خود ببرید .

* گواهی تمکن مالی و گردش مالی خود را به عنوان گواهی پشتیبانی مالی همراه خود داشته باشید .

* ارائه نامه گواهی از مدارک گذشته کاری ( در صورتی که موجود باشد ) .

* مبلغی بابت صدور ویزا ( ۶۰ یورو ) برای ویزای تحصیلی در آلمان .

* ارائه  انگیزه نامه تحصیلی یا sop .

* زندگی نامه  خود تا به حال و برنامه آینده خود .



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
legal apply

ویزای دانشجویی آلمان

اولین قدم برای تحصیل در آلمان، گرفتن پذیرش از کالج یا دانشگاه یا موسسات زبان آلمان است اما داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه به منزله اجازه ی تحصیل در آلمان نیست، بلکه پس از آن، دانشجو باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام نماید و تمامی شرایط اخذ ویزا تحصیلی المان را داشته باشد. شرایط ویزای تحصیلی المان به صورت کامل در این صفحه آورده شده است.

دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید برای تحصیل در آلمان از طریق سفارتخانه های آلمان در کشور خود، جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام نمایند. توجه به این نکته ضروریست که با سایر ویزاها مانند ویزای توریستی آلمان، اجازه تحصیل به شما داده نمی‌شود و همچنین ویزای توریستی و ویزای شنگن قابل تبدیل به ویزای تحصیلی نیست.

بعد از اینکه برای تحصیل در آلمان از یک کالج یا دانشگاه آلمانی، پذیرش گرفتید، باید نسبت به رزرو وقت مصاحبه در سفارت آلمان در تهران واقع در خیابان فردوسی اقدام نمایید. رزرو وقت درخواست ویزای تحصیلی آلمان فقط به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت آلمان امکانپذیر است. گرفتن وقت سفارت آلمان یکی از کارهایی است که باید با دقت و برنامه ریزی قبلی انجام شود، زیرا تعداد متقاضیان ایرانی ویزای تحصیلی آلمان بسیار زیاد است و شما باید بر اساس نکات زیر، در یک زمان بندی صحیح، نسبت به رزرو وقت سفارت آلمان اقدام نمایید.

اول: تاریخ شروع کلاس هایتان در آلمان

دوم: در نظر گرفتن ۸ هفته از روز مصاحبه تا روز دریافت روادید تحصیلی آلمان

برای اینکه سفارت آلمان به شما ویزا بدهد، حتما باید از یک کالج و یا یک دانشگاه پذیرش داشته باشید. منظور از کالج، نهاد های دولتی وابسته به دانشگاه هاست که وظیفه آموزش زبان آلمانی و دروس پایه مانند ریاضی و فیزیک را به دانشجویان خارجی دارند. در واقع منظور آموزشگاه ها و مدارس زبان آلمانی نیست. زیرا اگر شما صرفا قصد یادگیری زبان آلمانی را از ابتدا در آلمان داشته باشید و مستقیم از ایران درخواست میدهید، سفارت آلمان به شما ویزای تحصیلی آلمان را نمی‌دهد.

ویزای دانشجویی آلمان در ابتدا ۳ ماه اعتبار دارد که متقاضی پس از ورود به خاک آلمان میبایست با مراجعه به اداره امور اتباع خارجه (Ausländerbehörde) شهر خود نسبت به تمدید یک الی ۲ ساله ویزای تحصیلی آلمان خود اقدام کند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان 

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه و دو کپی از آن
  • پذیرش تحصیلی
  • گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)
  • فرم پرشده ی درخواست ویزا
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • شناسنامه و دو کپی از آن
  • گواهی پشتیبانی مالی: این گواهی به دو صورت قابل ارایه است. یکی ارایه گواهی تمکن مالی به ارزش ۸۶۰۰ یورو و یا ارایه گواهی ضمانت و پشتیبانی توسط یکی از وابستگان متقاضی که ساکن آلمان میباشد.
  • مدارک سوابق شغلی (در صورت وجود)
  • هزینه ی صدور روادید (۶۰ یورو) تحصیل در آلمان
  • انگیزه نامه
  • زندگی نامه

 

بر خلاف آن چیزی که در ذهن بسیاری از دانشجویان ایرانی میگذرد، انجام مصاحبه در سفارت آلمان به منظور دریافت ویزای تحصیلی آلمان بسیار راحت است. متقاضیان ویزای تحصیلی آلمان روزها و چه بسا چند دقیقه قبل از نوبت مصاحبه خود، دچار استرس میشوند. یکی از دلایل این استرس این است که فکر میکنند باید هنگام مصاحبه، زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت کنند و در یک زمان ۶۰ دقیقه ای خود را معرفی کنند و از دلایل و انگیزه های خود برای تحصیل در آلمان صحبت کنند. در صورتی که به واقع اصلا این چنین نیست. شما در کل به زحمت ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت مستقیم با آفیسر سفارت آلمان رو به رو خواهید شد که بخش اعظمی از این زمان صرف تحویل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان صرف میشود. مابقی آن هم در حدود ۳-۴ دقیقه صرف معرفی مختصری از خود و دلیل و انگیزه تان از تحصیل در آلمان صرف میشود.

کارمندان سفارت شرایط متقاضی روادید تحصیلی آلمان را به طور کامل درک میکنند و اصلا انتظار ندارند شما بدون غلط و خیلی روان به زبان آلمانی و یا انگلیسی با وی صحبت کنید.

این را توجه کنید که اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی در المان را دارید، باید مصاحبه با کارمند سفارت به زبان آلمانی و اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در المان را دارید، باید مصاحبه به زبان انگلیسی انجام شود. البته که بهتر است قبل از روز مصاحبه، جملاتی در مورد خودتان، چند تا خواهر و برادر دارید، شغل پدر و مادرتان چیست، اینکه در ایران چه خوانده اید و چرا میخواهید برای ادامه تحصیل به آلمان بروید آماده کنید. اما حتی اگر نتوانستید آنطور که شاید و باید، به روانی مصاحبه کنید، اصلا نگران نباشید، زیرا کارمندان سفارت شرایط متقاضی را درک میکنند و او شما را به خاطر چند اشتباه گرامری در طول مصاحبه ریجکت نمی‌کنند. هر چند شما باید همیشه تلاش کنید از نظر دانش زبان آلمانی و یا انگلیسی در بهترین شرایط ممکن باشید.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اگر هم قرار است در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید دارای مدرک IELTS با نمره حداقل ۶ و یا TOEFL با نمره ۸۰ الی ۱۲۰ باشید. البته نمره دقیق مدارک زبان انگلیسی را دانشگاه تایید میکند و ملاک سفارت آلمان هم نمره مورد نیاز دانشگاهیست که شما قرار است در آن تحصیل کنید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
legal apply

اطلاعات عمومی تحصیل در آلمان

اطلاعات عمومی آلمان

آلمان کشوری است که در قلب اروپا قرار دارد و با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، سوییس، اتریش، جمهوری چک و لهستان همسایه می‌باشد.

زبان رسمی این کشور آلمانی است و اکثر مردم به زبان انگلیسی آشنایی دارند. واحد پول آن یورو می باشد.
کشور آلمان یکی از مهم ترین کشورهای صنعتی جهان می‌باشد. مهمترین صنایع این کشور کارخانه های اتومبیل ، ماشین آلات سنگین ، الکترونیک و کارخانه های صنایع شیمی و کامپیوتر می باشند.
دانشجو فقط موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غدایی و بیمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هایی وجود دارد که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان اجاره داده می شود.
حدود هزینه زندگی دانشجو در آلمان با انضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کلیه هزینه های جانبی حدودا 800-700 یورو می‌باشد که این هزینه در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است. دانشجو تعداد ساعت محدودی در هفته اجازه کار دارد.
جهت ثبت نام در دانشگاه ارایه بیمه درمانی الزامیست و بیمه درمانی برای هر شش ماه حدود 300 یورو در نظر گرفته میشود.

اکثر دانشگاههای آلمان هر نیمسال مبلغی در حدود 500 تا 650 یور بابت هرینه تحصیل از دانشجویان دریافت می نمایند.

 مراکز تحصیلی در آلمان

در آلمان حدود 300 دانشگاه و به همین تعداد دانشکده های فنی ، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارد.
دانشگاه ها به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. موسسه آموزش عالی فنی با تاکید بیشتر بر فعالیت علمی (fachhochschule)
  2. دانشگاه با تاکید بیشتر بر علوم نظری (Universitaet)
  3. دانشکده یا آکادمی موزیک و هنر (Musik und Kunsthochschule)
  4. دانشکده تربیت بدنی (Sporthochschule)

در دانشگاه های آلمان در مقطع فوق لیسانس تدریس به زبان آلمانی و همچنین انگلیسی است. بنابراین قبل از اقدام برای اخذ پذیرش باید زبان آلمانی  و یا بر حسب مورد انگلیسی بیاموزند.
شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر / اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوریل می باشد. آخرین مهلت جهت ارایه مدارک برای ترم تابستانی تا 15 ژانویه و ترم زمستانی تا 15 جولای می باشد. یعنی مراکز مربوطه می بایست مدارک متقاضی را تا زمانهای نامبرده دریافت کرده باشند.
در آلمان هم دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصی. تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی، معتبر و رایگان می باشد. دانشگاه های خصوصی رایگان نمی باشند و باید در مورد آنها به وزارت علوم مراجعه کرد.
از ترم تابستانی 2004 کلیه دانشگاه های استان Nordhein-Westfalen  برای دانشجویان خارجی شهریه در نظر گرفته اند که این شهریه ترمی 650 یورو می باشد.
دانشجو فقط موظف است تا هزینه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غذایی و بیمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان‌هایی وجود دارد که با قیمت مناسب فقط به دانشجویان اجاره داده می شود.
برای تحصیل در آلمان ابتدا باید برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام شود و بعد از موفقیت در این امر برای ویزای تحصیلی اقدامات لازمه انجام شود.

در آلمان حدود 83 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها بعد از 6-4 ترم به دانشگاه های کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند ترانسفر می کنند. اکثر این دانشگاه ها رایگان هستند و تحصیل در آنها هزینه ندارد. در 90% این دانشگاه ها شرط ورود، داشتن مدرک تافل 550 می باشد ولی دانشگاههایی هم وجود دارند که متقاضیان می توانید دوره زبان را آنجا بگذرانید و نیاز به مدرک ندارند. با آنکه این دانشگاه ها انگلیسی زبان هستند ولی باید متقاضیان با زبان آلمانی جهت مصاحبه سفارت آشنا باشند و به دانشگاه نیز مدرک دانش زیان آلمانی ارائه دهند. در هر دانشگاه در آلمان اداره کمک به امور دانشجویان خارجی وجود دارد که کلیه مراتب انجام کار مانند: خوابگاه، بیمه درمانی و … توسط این اداره انجام می شود. حتی قبل از ورود به آلمان می توان با کمک این اداره در مورد رزرو خوابگاه اقدام نمود.

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند؛ یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد، نمی توانند مستقیماٌ برای دانشگاه های آلمان اقدام نمایند بلکه باید قبولی در کنکور سراسری را داشته باشند تا بتوانند برای کالج اقدام کنند. کالج در آلمان دو ترم است و این کالج ها فقط به زبان آلمانی هستند.
برای بعضی از دانشگاه های آلمان، اگر در ایران شخصی دانشجوی سال سوم دانشگاه آزاد باشد می‌تواند مستقیماٌ  اقدام نماید و لازم به گذراندن کالج نیست.
اگر شخصی در ایران مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای کارشناسی ارشد اقدام کند بلکه باید مجدداٌ کارشناسی رشته خود یا یکی از رشته های زیر شاخه رشته خود را در آلمان بخواند. کسانی که از دانشگاه آزاد مدرک کارشناسی اخذ کرده اند،بدون گذارندن کالج در سال اول دانشگاه پذیرفته می شوند ولی اگر معدل مدرک کارشناسی شان بالای 17 باشد می توانند برای کارشناسی ارشد اقدام کنند.
اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های دولتی هستند، می‌توانند برای کارشناسی ارشد اقدام کنند اما  باز هم بستگی به تصمیم دانشگاه در آلمان دارد؛ زیرا سطح تحصیل آلمان نسبت به ایران یک سال جلوتر است. ممکن است بعضی از واحد های متقاضیان پذیرفته شود و یک سال پایین تر شروع به تحصیل نمایند و سپس می‌توانند به صورت پیوسته تا دکترا ادامه دهند.
اشخاصی که در ایران کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند همانند لیسانسیه ها باید مجدداٌ از دوره کارشناسی و اگر معدلشان بالا باشد می‌توانند برای کارشناسی ارشد اقدام نمایند. دوره کارشناسی ارشد در آلمان 2 سال است.
البته بطور کلی باید مدارک تحصیلی به آلمان فرستاده شود و دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در آلمان می‌تواند شروع به ادامه تحصیل نماید.
برای اقدام برای مقطع دکترا در آلمان بسیار مشکل است زیرا متقاضی باید شخصا در آلمان استاد راهنما پیدا کند و در بسیاری از موارد این امرامکان پذیر نیست؛ زیرا تحصیل در آلمان رایگان بوده و  دانشگاه ها تمایل زیادی به جذب دانشجویان خارجی به این منظور نشان نمی دهند.
در آلمان حتما باید برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان به زبان آلمانی آشنا باشند. برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان حتما باید دانش حداقل 800 ساعت زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند در امتحان ورودی زبان DSH شرکت نمایند.
برای ورود به دانشگاههای انگلیسی زبان متقاضی به غیر از دانش ابتدایی زبان آلمانی باید IELTS 6.5 یا TOFEL 550 داشته باشند.

نظام آموزشی در آلمان

تحصیلات پیش دانشگاهی

کودکان از 3 سالگی وارد مهد کودک (Kindergarten) می شوند که آموزش قبل از دبستان است. آموزش رسمی نیز از 6 سالگی آغاز می شود. آموزش ابتدایی در مدارس Grundschule 4 سال است. در این مدت کودکان با محیط، نحوه آموزش و شرایط محل تحصیل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدایی می آموزند. سپس دوره ای 6 ساله را با برنامه های جدید آموزشی شروع  کنند. تحصیل در مدارس Gymnasium و Realschule و Hauptschule ادامه می یابد. در پایان این دوره، دانش آموزان بعد از 9 سال، مدرک Hauptschulabschluss یا بعد از 10 سال مدرک Realschulabschluss می گیرند. سپس در دو گروه وارد مرحله پایانی دوره دبیرستان می شوند. یک گروه برای گذراندن دوره های کارآموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندن Fachoberschule و Berufsfachschule دیپلم فنی Fachhochschulreife می گیرند سپس وارد بازار کار یا مدارس عالی فنی می شوند.
گروه دوم در دبیرستان های Gymnasiale Oberstufe با گرایش های گوناگون ادامه تحصیل می دهند که پس از 13 سال، دیپلم عمومی دبیرستان (Allgemeine hochschulreife) یا Abitur می گیرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.

تحصیلات دانشگاهی

تحصیلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فنی، و غیره امکان پذیر است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن دیپلم دبیرستانی سیزده ساله (Abitur) است. دارندگان دیپلم های دبیرستانی 12 ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخیص علمی (Feststellungsprüfung) که به تقاضای داوطلب یا پس از طی دوره های یک ساله Studienkolleg در کالج های مقدماتی، می توانند به دانشگاه راه یابند. انتخاب رشته دانشگاهی نیز بر اساس نوع تحصیل در این کالج ها و نمرات اخذ شده صورت می گیرد.البته در دانشگاه امکان تغییر رشته میسر است. شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصیل کرده اند داشتن گواهینامه پایان تحصیلات 12 ساله دیپلم (Fachhochschulreife) است.
تحصیلات دانشگاهی شامل دو دوره پایه و اصلی است. دوره پایه (Diplom-Vorprüfung) حداقل 4 نیم سال طول می کشد و دوره اصلی حداقل 4 نیم سال برای مدارس عالی فنی و در دانشگاه ها حداقل 8 نیم سال است.
دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کلیه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسوولان ایالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامین می شود.

 رشته های تحصیلی

Accounting and Finance ,Aeronautical Engineering ,Agriculture ,Architecture ,Bioengineering ,Biomedicine ,Business Engineering ,Business Information Systems ,Business Studies ,Chemical Engineering ,Civil Engineering ,Computer Science ,Culture Management ,Dentistry ,Environmental Science ,European & International Law ,Film & Theatre Studies ,Genetics ,Health Care Management ,Hotel Management ,Industrial Design ,Information Technology ,Journalism & Media Studies ,Master of Business Administration (MBA) ,Mechanical Engineering ,Human Medicine ,Nutrition & Dietetics ,Optical Engineering .Pharmacy ,Project Management ,Public Health , Renewable Energy and the Environment ,Semiconductor Technology ,Software Development ,Telecommunications Engineering ,Textile Design ,Tourism Management ,Traffic and Transport Studies ,Vehicle Engineering ,World Animal Production ,Zoology

Study for  Bachelor and Master’s degree in International University of Applied Sciences with tuition fees per semester: € 5,495- € 6,450 in English Language

MBA International Business

    MBA Clinical Research Management

    Leadership & Management

    International Management

    Aviation

    Engineering Management

    Finance & Accounting

    Health Care

    Hospitality

    Human Resources

    IT Management

    Marketing

    Transport & Logistics

    International Management

    Path2Master program For Non-Business Graduates

    Pre- Master program

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی

مدارک زیر با توجه به شرایط متقاضیان دسته بندی شده و نیازی نیست که همه متقاضیان کلیه مدارک را جهت اخذ پذیرش داشته باشند:
1- ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
2- ترجمه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
3- ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات آن
4- ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن
5- کپی پاسپورت
6- کپی شناسنامه
7- 12 قطعه عکس رنگی 4*6
8- گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )
9- مدرک Toefl 550 یا IELTS 6.5 ( در صورت موجود بودن)
10- کارنامه قبولی در کنکور سراسری

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصیلی باید به تایید سفارت آلمان برسد که همه روزه از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا11:30 این کار امکان پذیر است. مدارک ابتدا باید به تایید وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نیز تایید نماید.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی

درخواست ویزا باید شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست روادید بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد.

1- سه نسخه فرم درخواست ویزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گردیده باشد به همراه 3 قطعه عکس جدید ( با در دست داشتن پذیرش می توانید فرم درخواست را از سفارت تحویل بگیرید)
2- گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاریخ درخواست روادید )
3- شناسنامه
4- گذرنامه و شناسنامه همسر
5- فتوکپی از صفحه دوم و سوم گذرنامه متقاضی و همسر
6- تعهد نامه مالی بر اساس بند 84 قانون اتباع بیگانه ( اصل و کپی) از طرف تعهد کننده در آلمان به انضمام گواهی وضعیت اقامت وی در آلمان ، گواهی در مورد تامین مالی هزینه تحصیلی ( مانند فیش حقوق تعهد کننده و یا مدارک درآمد شخص متقاضی)
7- اصل و فتوکپی از پذیرش و یا تایید دریافت درخواست پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه عالی( Fachhochschule ) در آلمان
8- مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ایران
9- اصل و کپی مدارک تحصیلی دبیرستانی و دانشگاهی متقاضی در ایران
10- ارائه 6 ماه بیمه درمانی ( که این امر توسط بیمه درمانی بین المللی بیمه ایران قابل انجام است)

به جز مدارک مذکور در موارد خاص ممکن است سفارت از شما درخواست ارائه مدارک دیگری نماید که این مدارک برای بررسی درخواست شما الزامی است. لازم به ذکر است که هیچ نوع ویزایی در آلمان تبدیل به ویزای تحصیلی نمی شود یعنی اگر شخصی با روادید توریستی وارد خاک آلمان شد نمی تواند درخواست ادامه تحصیل و تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی نماید.

ضمانت نامه مالی

در کشور آلمان ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :
1- خود شخص متقاضی روادید تحصیلی
2- تعهد کننده مالی مقیم در آلمان

1- ضمانت نامه مالی توسط خود شخص متقاضی روادید تحصیلی

شخص می تواند با مراجعه به یکی از شعبات ارزی بانک ملی ایران و با حواله کرد مبلغ 7000 تا 7500 یورو بنام خود به بانک ملی هامبورگ ، ضمانت مالی خود را بعهده بگیرد.

2- ضمانت نامه مالی توسط شخص تعهد کننده مقیم در آلمان

شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در آلمان و با ارائه کلیه مدارک مالی خود اعم از فیش حقوقی و …. شخص متقاضی روادید تحصیلی در ایران را تا مادامی که در آلمان تحصیل می نماید ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ایران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی روادید خود را درخواست نماید.

نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی

1- مدارک Diplom-Vorprüfung و Zwischenprüfung ، با شرط داشتن دیپلم دبیرستان، کاردانی ارزشیابی می شود.
2- مدارک (Diplom Ingenieur(FH و (Diplom(FH و (Diplom Ingenieur I (GH صادره از کلیه مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی که منجر به اخذ دیپلم (I) می شود، کارشناسی ارزیابی می شود.
3- مدارک(Magister Artium(MAو Diplom IngenierوDiplom و (Diplom Ingenieur II(GH صادره از کلیه دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و دانشگاه های آموزش عالی هنر که منجر به اخذ دیپلم (II) می شود، “کارشناسی ارشد پیوسته” ارزشیابی می شود.
4- مدارک (.Doktor Ingenieur (Dr. Ing و (Doktor) با شرط داشتن کارشناسی ارشد، دکترا ارزشیابی می شود.
5- هیج کدام از مدارک دانشگاهی که به صورت مکاتبه ای، ترددی ، غیر حضوری و نیز مدارک دانشگاه های خصوصی ارزشیابی نمی شوند.
تبصره: مدارک دانشگاه های خصوصی آلمان که توسط وزارت فرهنگ این کشور و در زمان شروع تحصیلات تایید شده، در سطح دوره مورد تایید ارزشیابی می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
legal apply