ویزای تحصیلی آلمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان  چگونه است ؟ راههای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و راههای اخذ اقامت آلمان کدام است؟ قوانین ویزای تحصیلی آلمان  و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و راههای اخذ ویزای تحصیلی آلمان  چگونه است ؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست ؟ اقدامات لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در دانشگاههای آلمان به چه صورت است ؟ ویزای همراه تحصیلی آلمان دارای چه شرایطی می باشد ؟ مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان چگونه می باشد ؟ موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه ام آی ای اتریش در رابطه با چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آلمان مطالبی را جمع آوری نموده است بنابراین اگر می خواهید با شرایط اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در آلمان و همچنین تحصیل در مقطع دکترا در آلمان آشنا شوید می توانید این مطالب با دقت مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال دیگری در رابطه با ویزای تحصیلی آلمان خواهید توانست با موسسه حقوقی ملک پور در این مورد مشاوره ی رایگان تلفنی دریافت نمایید .


کشور آلمان برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند محیطی مناسب برای تمامی مقاطع تحصیلی فراهم کرده است.

مقاضیانی که برای این نوع ویزا اقدام می کنند قطعا موردی که مورد بررسی قرار می گیرد این است که ویزای تحصیلی آلمان ، ویزای همراه دانشجویی مورد توجه قرار می گیرد . که در این باره می توان به این مورد اشاره کرد که ویزا همراه در مقاطع فوق لیسانس آلمان و دکتری آلمان ویزا همراه را صادر می کند . به همین صورت افرادی که اخذ ویزای تحصیلی آلمان  را اخذ می کنند می تواند ویزای همراه دانشجویی آلمان را هم اخذ نمایند .


کسانی که می خواهند ویزای تحصیلی آلمان داشته باشند و قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند می توانند جهت مشاوره با شعبه وین دفتر مشاوره ای ام آی ای به صورت مستقیم تماس گرفته و اطلاعات کامل و جامع را در باب ویزای تحصیلی آلمان به صورت رایگان دریافت نمایید .

کشور آلمان در تمامی  مقاطع تحصیلی اعم  از دبیرستان تا مقطع دیپلم و مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکترا پذیرش و ویزای تحصیلی صادر می نماید ، با توجه به تعدد دانشگاه ها و شرایط مختلف متقاضایان و وضعیت اخذ پذیرش و ویزا ممکن است کم و بیش متغیر باشد ، ولی در نهایت امکان تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی آلمان همواره ممکن خواهد بود  .

 

یکی از مواردی که جز موارد مهم در اخذ ویزای تحصیلی آلمان  برای هم فرد سوال به وجود می آید ، هزینه ویزای دانشجویی می باشد . در این باره می توان به این مورد اشاره کرد که هزینه تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه ها رایگان بوده و دانشجو فقط در طول یک سال تحصیلی یک هزینه ی ثبت نام معادل۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو را متقبل شود .

از این رو  ویزای تحصیلی آلمان از نظر رایگان بودن تحصیل در تمام دانشگاه های فدرال کشور آلمان ، و پرداخت فقط هزینه ثبت نام بسیار مورد تقاضا و درخواست می باشد . ضمن اینکه از لحاظ کار و اقتصاد قوی که دارد همواره در راس کشورهای اروپایی قرار دارد .



شما عزیزان اگر می خواهید ویزای تحصیلی آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته باشید و یا اگر می خواهید تحصیل در دانشگاههای آلمان داشته باشید می توانید به صورت مستقیم با موسسه مشاوره ای ام آی ای و شعبه وین در اتریش تماس حاصل نموده و به صورت رایگان در خصوص بحث راههای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و راههای اقامت پس از تحصیل در آلمان مشاوره دریافت نمایید

اخذ ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در مقطع دبیرستان

در ادامه بحث ویزای تحصیلی آلمان می توان بیان نمود که برای ادامه تحصیل در دبیرستان های آلمان امکان پذیرش برای هر سنی مقدرو می باشد که اکثرا مدارس المانی زبان می باشند و ثانیا اخذ پذیرش از مدرسه به منظور اخذ ویزای صد رد صد نمی باشد .

برای  تحصیل در مقطع دبیرستان در آلمان  شانس پذیرش در تمام سنین میسر می باشد . ولی بیشتر  مدرسه های این کشور  به زبان آلمانی می باشد و فلذا گرفتن پذیرش از مدارس به معنی اخذ ویزای صد در صد نمی باشد . مدارس آلمان از شرایط خوبی بر خوردار است که جهت اخذ ویزای تحصیلی در آلمان باید شرایط مورد بررسی کامل قرار بگیرد .

ویزای تحصیلی آلمان  در مقطع کارشناسی
دانشگاه های کشور آلمان به دلیل واسطه های دانشگاهی صنعتی در دنیای امروزه از شهرت خاصی بر خوردار می باشد که می توان گفت این شهرت زبان زد خاص و عام می باشد .

رشته هایی که در آلمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد رشته های فنی می باشد که قوی تر از ما بقی رسته ها در زمینه تحصیل در آلمان می باشد .

دانشجویانی که اخذ ویزای تحصیلی آلمان  دارند و مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه های آلمان دریافت می کنند معمولا مورد پذیرش اغلب کشور های جهان می باشند .

اکثر  دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی رایگان هستند لیکن برای تحصیل در اکثر این دانشگاه ها بایستی دانشجو  زبان آلمانی  را در حد مدرک B 1  یا B 2    بداند  .

ویزای تحصیلی آلمان در تمام مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا صادر می گردد.

 


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان 

 

*گذر نامه با مدت زمان اعتباری بیش از ۶ ماه و دو کپی از آن ارائه گردد .

* اصل پذیرش تحصیلی دانشجو در لیست ارائه شود .

* مدرک کارنامه پایان دوره سه سال متوسطه یا دیپلم به همراه ترجمه آن تسلیم شود .

* مدرک کارنامه و ریز نمرات گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه تسلیم شود .

* اصل مدرک پایان دوره لیسانس به همراه ترجمه باید همراهتان باشد .

* اصل به همراه کپی مدرک فوق لیسانس به همراه ریز نمرات باید همراهتان باشد .

* تکمیل فرم مخصوص درخواست ویزای تحصیلی کشور آلمان .

* تعداد دو عکس رنگی پاسپورتی همراه داشته باشید .

* اصل شناسنامه و دو کپی از آن را همراه خود ببرید .

* گواهی تمکن مالی و گردش مالی خود را به عنوان گواهی پشتیبانی مالی همراه خود داشته باشید .

* ارائه نامه گواهی از مدارک گذشته کاری ( در صورتی که موجود باشد ) .

* مبلغی بابت صدور ویزا ( ۶۰ یورو ) برای ویزای تحصیلی در آلمان .

* ارائه  انگیزه نامه تحصیلی یا sop .

* زندگی نامه  خود تا به حال و برنامه آینده خود .