معرفی کشور کانادا

کشور کانادا از لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه ای پوشیده از سنگ است که نیمی از مساحت آن را فلات لارنسی تشکیل می دهد . طبیعت بی نظیر کشور کانادا از شرق و غرب دیدنی است . از شرق به رود لارنس و دریاچه های بزرگ ختم می شود و از غرب دریاچه ی وینیپگ را دارد که در اطراف آن جلگه های سرسبز است . کشور کانادا به لحاظ آب و هوایی تابستانهای معتدل و زمستان های سرد دارد و تقریبا برف سنگینی در زمستانهایش می بارد .

شهر های مهم کانادا

از شهر های مهم کانادا می توان به مونترال ، تورنتو ، لندن ، هامیلتون ، سنت کاترین ، نیاگارا ، هالیفاکس ، ویکتوریا، کالگاری ، اشاوا و سنت جانز اشاره کرد . حکومتداری در کشور کانادا به صورن فدرالی است که دارای مجلس سنا و مجلس عوام است . جالب است بدانید ملکه ی بریتانیا حکمران کانادا نیز می باشد . با اینکه بریتانیا خواستار این بوده که بار مسئولیت کانادا را به دوش نداشته باشد . کانادا نقش مهمی در جنگ جهانی دوم و کره ایجاد کرد . از احزاب عمده ی سیاسی کشور کانادا : حزب لیبرال ، حزب کبک ، حزب اصلاح و حزب سوسیالیست است .

آموزش در کشور کانادا

وضعیت آموزش در کشور کانادا در کشور کانادا حدودا 66 دانشگاه وجود دارد بیش از 97 درصد مردم کشور کانادا باسواد هستند و سیستم آموزشی در کانادا از ایالت به ایالت دیگری متفاوت است . اکثر مدارس در کانادا رایگان هستند هرچند که مدارس خصوصی هم دارند . دانش اموزان پس از اینکه 12 سطح را در دوران ابتدایی و متوسطه می گذرانند وارد دانشگاه ها و کالج می شوند علاوه بر اینکه خود دولت کانادا بیش از نیمی از هزینه ها را پرداخت میکند ، هزینه های دانشگاه در کانادا به صورت رایگان نبوده و دانشجویان باید شهریه بپردازند . با وجود این تحصیل در کانادا می تواند یکی از گزینه های خیلی خوب برای اعزام باشد .