بهترین دانشگاه های فرانسه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند بهتر است بدانند که دانشگاه های فرانسه در رشته های حقوق و علوم اجتماعی پیشتاز و قوی تر هستند. بهترین دانشگاه های فرانسه به شرح زیر نام برده میشوند:

دانشگاه پاریس تک:

 این دانشگاه دارای پردیس های مختلفی در شهر های کلرمون ، پاریس ، مون پلیه ، نانسی ، و نیز در سراسر فرانسه است . که بیشتر در برگیرنده ی رشته های مهندسی و کسب و کار هستند. 

دانشگاه لیل: 

این دانشگاه از چند بخش مختلف که هر کدام از آنها رشته های خاصی را ارائه میدهند تشکیل میشود. برای مثال دانشگاه لیل مرکزی، رشته های فنی و مهندسی و دانشگاه لیل 1 رشته های علوم طبیعی و پایه را ارائه میدهند.

دانشگاه پیر و ماری کوری:

بزرگترین دانشگاه فرانسه است 34000 دانشجو دارد که 20 درصد آنها خارجی هستند و رشته ی پزشکی انواع مختلفی از دیگر رشته ها در این مرکز آموزش داده میشوند.

دانشگاه اکوا نرمال سوپریور:

در سال 2017 دانشگاه یک فرانسه و 43 دنیا شد که در انواع علوم بخصوص علوم انسانی بسیار قدرتمند است که 31 نفر از د انشجویان آن موفق به اخذ جایزه ی نوبل شده اند.

دانشگاه پانتئون-سوربن

این دانشگاه یکی از قدرتمند ترین مراکز  تحقیقاتی و آموزشی است که تعداد زیادی دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در ان هستند و به همین دلیل یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های فرانسه میباشد.

دانشگاه لیون:

یک موسسه دولتی برای نخبه هاست که دانش پژوهان و معلمان زیادی را در زمینه علوم انسانی و دیگر علوم تربیت می کند. و با تلاش روز افزون توانست به رتبه ی 157 دنیا در سال 2017 دست پیدا کند.

دانشگاه پانتئون آسا:

در مرکز لاتین فرانسه مستقر است که اکثر دانشجویان آن حقوق میخوانند ولی رشته های مدیریت بازرگانی، علوم اجتماعی و علوم سیاسی ، مدیریت و اقتصاد هم در آنجا تدریس میشوند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر  با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200